Angrerett
Levering:
**Gjelder digitale filer:
Kunden mottar øyeblikkelig varen(e) på e-postadressen kjøper har oppgitt. Du vil motta linken til den digitale filen både i e-posten, men også på en egen etterfølgende e-post. Den digitale filen kan lastes ned og brukes digitalt på mobil/nettbrett eller selv skrives ut. Alle produkter i denne nettbutikken er digitale.
**Gjelder fysiske varer:
Hobbybarna.no tilstreber så rask som mulig levering. Varene pakkes og leveres innen 2-3 virkedager etter mottatt bestilling.
Angrerett:
**Gjelder digitale varer (fritatt angrerett og reklamasjon)
Når du bestiller digitale filer får du umiddelbart tilgang til den digitale filen. Du samtykker da til at produktet overtas umiddelbart og at du derfor ikke har angrerett på kjøpet. jf. angrerettloven § 22 bokstav n. Det gis ikke refusjon eller tilbakebetaling ved feilkjøp av flere like produkter.
**Gjelder angrerett fysiske varer
Som kjøper er du beskyttet av angrettloven og har ubetinget angrerett på 14 dager fra den dager du mottar varen(e). Dette innebærer at du har rett til å angre på kjøp av uåpnet og ubrukte varer som kan returneres i den stand som de ble levert i. Emballasjen må ikke være brutt opp eller varen(e) delt fra opprinnelig produktsammensetningen. Pakken sendes pr post på kjøpers regning og risiko innen 14 dager. Tilbakebetaling skjer når selger har mottat varen(e) og ved overskridelse på 14 dager, må kjøper kunne dokumentere at varen(e) er returnert innen tidsfristen. Skader av varen(e) blir trukket fra kjøpesummen.
Returadresse:
Elise Espenes
Lybekkveien 33 B
0770 Oslo
Mangel ved varen - kjøpers rettighet og reklamasjonsfrist:
**Gjeldene digitale filer
Hvis det foreligger mangel ved varen må du innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Hvis det foreligger ordrebekreftelse uten vedlagt digital fil og dokumentert betaling, må det innen rimelig tid gis beskjed til selger slik at dette rettes opp i og at kjøper mottar ny mail med kjøpt digital fil. Reklamasjon til selgeren må sendes skriftlig. Sendes på e-post til elise.hobbybarna@gmail.com.
**Gjelder fysiske varer
Hvis det foreligger mangel ved varen må du innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Hvis det foreligger feil eller mangler, må det innen rimelig tid etter at feilen har blitt oppdaget eller burde ha blitt oppdaget gitt beskjed til selger slik at feilen kan rettes opp i. Hobbybarn.no dekker eventuelle fraktkostnader som skulle oppstå. Reklamasjon til selgeren må sendes skriftlig. Sendes på e-post til elise.hobbybarna@gmail.com.
Kundens ansvar til riktig opplysning av e-post og postadresse:
**Ved digitale filer
Ved kjøp av digitale filer er det kjøpers ansvar å oppgi riktig informasjon, derav e-post for å kunne motta digital fil. Det gis ikke refusjon av kjøpesummen om du glemmer å legge inn e-post.
**Ved fysiske varer:
Det er kjøpers ansvar å skive inne rett adresse og gi korrekt informasjon. Det er ikke mulighet for å endre adresse etter fullført bestilling da varene sendes fortløpende. Selger fraskriver seg ansvar ved feil skrevet adresse og pakken kommer i retur til oss. Da blir pakken sendt igjen på postoppkrav ved funn av korrekt adresse.
Forbehold og avgrensinger:
Da hobbybarna.no drives etter enkeltmannsforetak med kun en ansatt, vil nettbutikken ta forbehold om midlertidlig stans av nettbutikk, uriktige priser eller problemer med levning som skyldes forhold utenfor nettbutikkens kontroll.
Hobbybarna.no tar også forbehold om feil i trykk eller pris, økning i kostnader i forhold til merverdiavgift eller andre avgiftskostnader.
Klager og konfliktløsning:
Om kjøper ønsker å klage, vennligst send klagen til elise.hobbybarna@gmail.com. Kommer kjøper og selger til enighet, så kan du sende klage til Forbrukerrådet. Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.