Kjøpsvilkår - retur- og angrerett

Kjøpsvilkår

Parter: 

Foretaksnavn: Hobbybarna Espenes
Organisasjonsnr.: 832359572
E-post: elise.hobbybarna@gmail.com

 

Ordre:

Når du har fullført ordren, vil du umiddelbart motta en den digitale filen på e-posten du bestilte ifra. Du vil også motta en bekreftelse på produkt(er) og pris. Hvis det oppstår problemer eller feil med ordren, ta kontakt med oss til elise.hobbybarna@gmail.com 

 

Priser:

Alle priser er oppgitt i NOK.

 

Betaling:

Selger kan kreve betaling for varen fra det tidspunktet du som kunde bekrefter kjøpet. Det brukes Vipps, Visa eller Mastercard som betalingsløsning. 

Betalingen skjer på følgende måte: fyll inn nødvendig informasjon: e-post, land, fornavn (frivillig) og etternavn, samt adresse, postnr og by. Trykk så Betal. Etter dette får du valg om du vil betale med Vipps, Visa eller Mastercard. Kjøpesummen blir umiddelbart trukket. 

 

Levering:

**Gjelder digitale filer:

Kunden mottar øyeblikkelig varen(e) på e-postadressen kjøper har oppgitt. Du vil motta linken til den digitale filen både i e-posten, men også på en egen etterfølgende e-post. Den digitale filen kan lastes ned og brukes digitalt på mobil/nettbrett eller selv skrives ut. Alle produkter i denne nettbutikken er digitale.

**Gjelder fysiske varer:

Hobbybarna.no tilstreber så rask som mulig levering. Varene pakkes innen 1-2 virkedager og kan forventes 1-3 dager postgang. Bestillinger over 1000 kr, sendes på selges regning. 

Leveringsvilkår (pose på døren)

Vilkår for å få pakke levert på døren:

- Avstanden fra kjøpers postkasse og frem til dør må ikke være lengre en 250m. 
- Hus/ dør i blokker må være tydelig markert med kjøpes navn.
- Posten må kunne ha tilgang til kjøpers dør.  

 

RETUR:

Digitale produkter:

Det er ingen mulighet for retur, da det kun selges digitale filer i denne nettbutikken. Alle kjøp er endelige.

 

Fysiske produkter:

Hvis du angrer på kjøpet tilbyr vi 14 dagers åpent kjøp fra den dagen da du mottok varen(e). Det er viktig at varen(e) er i lik tilstand som du mottok dem i. Du kan ikke dele opp eller ta noe ut av produktsammensetningen varen(e) kommer/pakket i - da vil ikke returen bli godkjent.

Varen(e) sendes på eget ansvar og på kjøpers regning. Returen blir ikke behandlet før varn(e) er mottatt. Husk å legge ved returskjema i pakken.

Returskjema finner du her.

Pakken sendes til:

Elise Espenes
Lybekkveien 33 B, 0770 Oslo

Fordi jeg er en liten bedrift ønsker jeg gjerne tilbakemeldinger fra deg om hvorfor du ønsker å returnere varen(e) ev. hva som er savnet - slik at hobbybarna.no kan bli enda bedre.

 

Angrerett:

**Gjelder digitale varer (fritatt angrerett og reklamasjon)

Når du bestiller digitale filer får du umiddelbart tilgang til den digitale filen. Du samtykker da til at produktet overtas umiddelbart og at du derfor ikke har angrerett på kjøpet. jf. angrerettloven § 22 bokstav n. Det gis ikke refusjon eller tilbakebetaling ved feilkjøp av flere like produkter.


**Gjelder angrerett fysiske varer

Som kjøper er du beskyttet av angrettloven og har ubetinget angrerett på 14 dager fra den dager du mottar varen(e). Dette innebærer at du har rett til å angre på kjøp av uåpnet og ubrukte varer som kan returneres i den stand som de ble levert i. Emballasjen må ikke være brutt opp eller varen(e) delt fra opprinnelig produktsammensetningen. Pakken sendes pr post på kjøpers regning og risiko innen 14 dager. Tilbakebetaling skjer når selger har mottat varen(e) og ved overskridelse på 14 dager, må kjøper kunne dokumentere at varen(e) er returnert innen tidsfristen. Skader av varen(e) blir trukket fra kjøpesummen.

Returskjema finner du her.

Returadresse:

Elise Espenes
Lybekkveien 33 B, 0770 Oslo

 

Mangel ved varen - kjøpers rettighet og reklamasjonsfrist:

**Gjeldene digitale filer

Hvis det foreligger mangel ved varen må du innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Hvis det foreligger ordrebekreftelse uten vedlagt digital fil og dokumentert betaling, må det innen rimelig tid gis beskjed til selger slik at dette rettes opp i og at kjøper mottar ny mail med kjøpt digital fil. Reklamasjon til selgeren må sendes skriftlig. Sendes på e-post til elise.hobbybarna@gmail.com.

 

**Gjelder fysiske varer

Hvis det foreligger mangel ved varen må du innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Hvis det foreligger feil eller mangler, må det innen rimelig tid etter at feilen har blitt oppdaget eller burde ha blitt oppdaget gitt beskjed til selger slik at feilen kan rettes opp i. Hobbybarn.no dekker eventuelle fraktkostnader som skulle oppstå. Reklamasjon til selgeren må sendes skriftlig. Sendes på e-post til elise.hobbybarna@gmail.com.

 

Kundens ansvar til riktig opplysning av e-post og postadresse:

**Ved digitale filer

Ved kjøp av digitale filer er det kjøpers ansvar å oppgi riktig informasjon, derav e-post for å kunne motta digital fil. Det gis ikke refusjon av kjøpesummen om du glemmer å legge inn e-post.

 

**Ved fysiske varer:

Det er kjøpers ansvar å skive inne rett adresse og gi korrekt informasjon. Det er ikke mulighet for å endre adresse etter fullført bestilling da varene sendes fortløpende. Selger fraskriver seg ansvar ved feil skrevet adresse og pakken kommer i retur til oss. Da blir pakken sendt igjen på postoppkrav ved funn av korrekt adresse.

 

Forbehold og avgrensinger:

Da hobbybarna.no drives etter enkeltmannsforetak med kun en ansatt, vil nettbutikken ta forbehold om midlertidlig stans av nettbutikk, uriktige priser eller problemer med levning som skyldes forhold utenfor nettbutikkens kontroll.

Hobbybarna.no tar også forbehold om feil i trykk eller pris, økning i kostnader i forhold til merverdiavgift eller andre avgiftskostnader. 

 

Klager og konfliktløsning:

Om kjøper ønsker å klage, vennligst send klagen til elise.hobbybarna@gmail.com. Kommer kjøper og selger til enighet, så kan du sende klage til Forbrukerrådet. Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

 

 

 

Levering:

Kunden mottar øyeblikkelig varen(e) på e-postadressen kjøper har oppgitt. Du vil motta linken til den digitale filen både i e-posten, men også på en egen etterfølgende e-post. Den digitale filen kan lastes ned og brukes digitalt på mobil/nettbrett eller selv skrives ut. Alle produkter i denne nettbutikken er digitale.

  

Angrerett:

Når du bestiller digitale filer får du umiddelbart tilgang til den digitale filen. Du samtykker da til at produktet overtas umiddelbart og at du derfor ikke har angrerett på kjøpet. jf. angrerettloven § 22 bokstav n. 

 

Retur:

Det er ingen mulighet for retur, da det kun selges digitale filer i denne nettbutikken. Alle kjøp er endelige.

 

Mangel ved varen - kjøpers rettighet og reklamasjonsfrist:

Hvis det foreligger mangel ved varen må du innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Hvis det foreligger ordrebekreftelse uten vedlagt digital fil og dokumentert betaling, må det innen rimelig tid gis beskjed til selger slik at dette rettes opp i og at kjøper mottar ny mail med kjøpt digital fil. Reklamasjon til selgeren må sendes skriftlig. Sendes på e-post til elise.hobbybarna@gmail.com

 

Personvernerklæring:

Ved å handle hos Hobbybarna, samtykker du i tråd med personopplysningsloven, at selger kun innhenter og lagrer de personopplysninger som er nødvendig for at selger skal kunne gjennomføre salgsavtalen. Kjøpers personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøper, eller i lovbestemte tilfeller. Denne nettbutikken bruker Shopify som betalingsplattform for å selge produktene.

 

Konfliktløsning:

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.